Friday, May 13, 2011

how i see school

aku rindu zaman sekolah.I've been there,done that.Bagi aku secondary school lagi2 kt boarding school is more dari pegang buku,ko lihat cikgu,kau ucap assalamualaikum dan salam sejahtera secara berirama.Bukan sahaja pencapaian,kau dapat A ke tak subjek tu?Dah keluar sekolah nak buat apa?Cari kawan,cari makwe?

Pengalaman sekolah is everything.Is what you are now.Aku umur 21.Macammana perangai aku,cara aku cakap,cara aku layan kawan is all depends kt sekolah dulu.Even at university,i hail my secondary school better.No wonder aku akan carry alumni sekolah Alam Shah better than Universiti Tenaga Nasional.

Kah2,bunyi macam kerek.Ah budak asrama konon macam kencang habis kann.I'm the lucky one.I have and hold those stories.Bak datang bagi aku sorang budak satu batch yang lama tak jumpa,aku jamin kitorang akan peluk2 macam orang gila.Even kat tengah2 seksyen 15 Bangi pun kitorang tarahallah.All boys.I know the meaning of friendship well.Secara ironinya,kat sekolah dulu,i've known nothing about betrayal.How we face sekeliling kita NOW.That's sadist.Misery.And i miss that all.The life of school boys.

I learn how karma works.What i endure in junior years,will happen exactly to me in senior years.Contoh,time junior aku buat air milo guna air longkang untuk senior sebab sakit hati sangat kacau time aku belajar.Exactly it happen to me too.Aku basuh baju senior guna kaki,it happen to me too.Karma is exactly happen,i know.That's why,i try to behave.really.And luckily aku jadi junior yang baik,and it goes to senior yg baik,and all that goes sangat smoothly.I'm happy there.

haha,so sebenarnya this video is exactly my school.I'll show the facts,how ragging makes us a person today.And actually video ni quite berani.Hehe.And all the actor is junior kitorang masa form 5.Diorang form 1.This is it.Welcome to my school. :)


No comments: